بهینه سازی سایت برای موبایل

بهینه سازی سایت برای موبایل - سئو - طراحی سایت در کرج و تهران

استفاده از موبایل نحوه تعامل مخاطبان و موتورهای جستجو با وب سایت ها را تغییر می دهد. همانطور که جستجوی موبایلی بیشتر رایج است، موتورهای جستجو برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای وب سایت های سازگار با موبایل و بهینه سازی سایت سازگار هستند. در ادامه به معرفی بهینه سازی سایت برای موبایل میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

اگر می خواهید سایت شما در گوگل رتبه بندی شود، بهینه سازی موبایل باید برای شما اولویت زیادی داشته باشد. در واقع، گوگل معمولا اعلام کرده است که از سپتامبر ۲۰۲۰ برای همه وب‌سایت‌ها به فهرست‌ سازی اول از طریق تلفن همراه تغییر می کند. این مسأله مهمی است. نمایه سازی موبایل اول به این معنی است که ربات های گوگل فقط نسخه موبایل وب سایت شما را بررسی میکنند. اگر صفحاتی برای استفاده از موبایل بهینه نشده باشند، در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.

وقتی نوبت به آماده سازی وب سایت شما برای بهینه سازی موبایل می شود، مواردی وجود دارد که هم برای ربات های موتور جستجو و هم برای تجربه مخاطب باید در نظر بگیرید.

نکاتی درباره بهینه سازی سایت برای موبایل

اگر سایت شما از نظر گوگل به درستی بهینه شده باشد اما برای مخاطب خوب کار نکند، ممکن است درصد بالایی در نرخ پرش و زمان کم در صفحه مشاهده کنید. شما باید بهترین باشید و بهترین سئوکار میداند که چگونه باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

این چیزی است که هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه باید در نظر بگیرید. با پایه ای که برای موتورهای جستجو ساخته شده است (طراحی) شروع نمایید، سپس آن را برای برآوردن نیازها و خواسته های مخاطبان خود بهینه کنید. در نظر بگیرید که آنها چه مسیرهایی را می خواهند دنبال کنند تا به جایی که شما می خواهید برسند.

از طراحی واکنشگرا استفاده کنید

طراحی وب سایت ریسپانسیو یکی از استراتژی های جدیدتر برای نزدیک شدن به طراحی وب سایت می باشد. پاسخگویی به این معنی است که وب سایت اندازه و سازماندهی محتوای صفحه را مناسب با دستگاه خاصی که مخاطب از آن مشاهده می کند، تطبیق می دهد. این نوع رویکرد معمولا منجر به تجربه کاربری بهتر و ارزش بهینه سازی موتور جستجو می شود.

از آنجایی که انواع بیشتری از دستگاه ها ایجاد می شوند و اندازه صفحه نمایش همچنان در حال تغییر هستند، داشتن طراحی وب سایتی که بتواند تحت هر شرایطی به درستی عمل کند بسیار اهمیت دارد. حتی زمانی که مخاطبان جهت دستگاه خود را تغییر می دهند یا تنظیمات برگزیده سیستم خود را برای استفاده از اندازه های متن بزرگتر تغییر می دهند، طراحی واکنشگرا تضمین می کند که وب سایت شما همچنان خوب به نظر می رسد و همانطور که باید کار می کند.

اندازه تلفن و موقعیت های نگهدارنده را در نظر داشته باشید

هنگام طراحی نسخه دسکتاپ سایت خود، آزادی بیشتری در مورد جایی که ماژول ها می توانند بروند وجود خواهد داشت. اما برای دستگاه های تلفن همراه، محدودیت هایی است که ممکن است در ابتدا در نظر نگرفته باشید.

منوی ناوبری خود را ساده کنید

اگر منوی ناوبری وب سایت خود بهینه است، در مسیر درستی برای بهینه سازی برای تجربه کاربری هستید. با این حال، صفحه نمایش های موبایل به طور قابل توجهی کوچکتر از صفحه نمایش های دسکتاپ و لپ تاپ می باشند. به همین دلیل توصیه می شود منوی ناوبری را تا حد امکان کوتاه و ساده نمایید.

استفاده از مدل منوی همبرگر در بین نسخه های موبایلی وب سایت ها رایج شده است. این منو فضای کمتری را روی صفحه اشغال می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهد که آیتم‌های منو به اندازه‌ای بزرگ به نظر می‌رسند که مخاطب به راحتی با انگشت خود آن را انتخاب کند.

فرم ها را ساده کنید

پر کردن فرم‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه در مقایسه با رایانه‌های رومیزی سخت تر است، به همین دلیل است که محدود کردن تعداد فیلدهای فرمی که مخاطبان باید تکمیل کنند مفید است. مطمئن شوید که فیلدهای فرم فقط اطلاعاتی را می‌خواهند که برای ادامه آن کاملاً ضروری هستند و تعداد فیلدهایی را که نیاز به وارد کردن متن دارند به حداقل برسانید. کشویی و چک باکس می تواند به ساده کردن فرآیند تکمیل فرم در دستگاه های تلفن همراه کمک کند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما