خیلی ها تا امروز توانسته اند با استفاده از تکنیک ها و ترفندهای بهینه سازی محتوا سایت خود، عملکرد سئو را بهبود بخشند و در رقابت های بسیار شدید با رقبا در صفحه اول گوگل جایگاه خودشان را در رتبه های ۱ تا ۳ ثبت کنند. اگر شما هم میخواهید این ترفندها را یاد بگیرید و از رقبای خود جلو باشید تا انتهای این مطلب با من همراه باشید. در ادامه به معرفی بهینه سازی محتوا میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
بهینه سازی محتوا
توصیه من به تمامی افرادی که در حوزه سئو کار می کنند این است که در کنار فعالیت ها و خدمات سئو ( تکنیکال، داخلی و خارجی ) سعی کنند تا بهینه سازی محتوا را جزء اولویت ها قرار دهند به دو دلیل بسیار مهم. اولین دلیل این است که محتوای بهینه و با کیفیت دقیقا در راستای الگوریتم های موتور های جستجو است و با هزاران آپدیت نیز این اصل هیچ گاه تغییر نمی کند و همیشه جز پارمترهای اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت ها است. دومین دلیل این است که محتوای بهینه و با کیفیت محتوایی است که مخاطبان به دنبال آن هستند و شما می توانید با تولید محتوای درجه یک و با کیفیت به یکی از مهمترین اهداف هر سایت یا همان جذب و نگه داشتن مخاطب است برسید.
مراحل بهینه سازی محتوا
مراحل بهینه سازی محتوا دو بخش است :
۱- ابتدا باید محتوای موجود را بررسی و تحلیل نمایید
۲- سپس شروع به بهینه کردن و بهبود کیفیت محتوا کنید
هر محتوا باید به صورت جداگانه لیست شود که این ستون ها شامل موارد زیر است:
- آدرس پست
- عنوان پست
- اهدافی که می خواهید به آن برسید
- مخاطبان هدف
- کلمات کلیدی که با آن رتبه بگیرید
- ترافیک و تبدیل ارگانیک (۱۲ ماه گذشته)
- ترافیک اجتماعی و تبدیلات (۱۲ ماه گذشته)
- مفید بودن یا قابلیت استفاده (انتخاب از: بد ، نیاز به کار ، خوب)
روش بهینه سازی محتوا
۱- ترافیک بیشتر برای سایت بیاورید
کلمات صحیح برای صفحات درست انتخاب کنید و این عناصر را اولویت خود قرار دهید:
- عنوان
- توضیحات متا
- عنوان H1 عنوان H2
- محتوای بدنه مقاله
- پیوندهای داخلی به صفحات
- بهینه سازی تصویر
۲- نرخ کلیک (CTR) را بهبود بدهید:
تمایز داشتن: اطمینان پیدا کنید که با رقبای خود تفاوت دارید. بیرون از چارچوب فکر کنید.
۳- ترافیک بیشتر از شبکه های اجتماعی جذب نمایید
نکته بعدی جذب خواننده از شبکه های اجتماعی است. حتما از این گراف ها در سایت خود استفاده کنید تا زمانی که لینک مقالاتتان در شبکه های اجتماعی منتشر می شود از نظر خوانایی و جذابیت بصری کاربر را به خود جلب کند تا بر روی آن کلیک کند و وارد صفحه سایت شود.
۴- قابل استفاده بودن مقاله را بهبود دهید :
موتورهای جستجو هرگز چیزی از شما نخواهند خرید. مخاطبان این کار را انجام می دهند، بنابراین روی آنها تمرکز کنید. اطمینان پیدا کنید که آنها تجربه خوبی در وب سایت شما دارند.به سرچ ها و سوالات مردم پاسخ بدید و سعی کنید در مقاله خود از موارد زیر استفاده کنید :
- اینفوگرافیک ها
- فیلم ها
- سوالات متداول
- نظرات کاربران
- برای کسب اطلاعات بیشتر مخاطبان، به وب سایت های خارجی پیوند دهید و منابع مرجع را معرفی نمایید.
- به خوانایی مطلب خود اهمیت بدهید حتما از تگ های عنوان استفاده کنید تا مخاطبان متوجه ارتباط بین بخش ها شوند.
۵- مطالب اضافه را حذف کنید:
بعضی مواقع لازم که یکسری مطالبی که کیفیت مطلوبی ندارند را حذف کنیم . روند حذف محتوا شامل حذف محتوای منسوخ شده و بی کیفیت از نظر عملکرد است که وب سایت شما را سنگین می کند. با خلاص شدن از شر این محتواها، فضای خوبی برای شکوفایی محتوای دیگر ایجاد می کنید که دارای پتانسیل بالا هستند. از این طریق می توانید سلامت و عملکرد وب سایت خود را افزایش دهید.
۶- مطالب را بازنویسی و آپدیت کنید
اصطلاحا میگوییم مطالب را غنی سازید. سعی کنید از تصاویر، موشن و ویدئو های بیشتری استفاده کنید. بقیه مطالب را بررسی نمایید و ببنید قابلیت لینک داخلی از این صفحه دارند یا خیر. در بعضی موارد شما میتوانید محتوای همیشه سبز داشته باشید یعنی اینکه هرماه یا چند ماه یکبار محتوای خودتان را آپدیت نمایید و مطالبی به آن اضافه کنید.
برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران