تعریف اسکیما

اسکیما - سئو در تهران - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوای دیجیتال

خودتان را بگذارید جای گوگل. وقتی با یک محلۀ جدید روبرو می‌شوید چه کار می‌کنید؟ به احتمال زیاد سعی می‌کنید آنجا را شناسایی کنید و به ذهنتان بسپارید. از این طریق علائم و تابلوهایی که در آن‌جا نصب شده‌اند را بررسی می کند. گوگل نیز به همین شکل عمل می‌کند. گوگل از روی علایم و نشانه‌هایی که در سایتمان قرار می دهیم محتوای سایتمان را بررسی می کند و قصد و منظورمان را متوجه خواهد شد. همانطور که ما نیازی نداریم تمام جزئیات یک محله، خیابان یا کوچه را به خاطرمان بسپاریم و با چند نشانه آنجا را به خاطر می‌آوریم، گوگل نیز نیازی به ذخیره کردن خط به خط محتوای ما ندارد. گوگل یک سری نشانه‌ها را به حافظۀ خود می‌سپارد و بر اساس آن‌ها نتایج را در صفحه نتایج طبقه‌بندی می کند. در ادامه به معرفی تعریف اسکیما و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تعریف اسکیما

استفاده از اسکیما تاثیر زیادی بر روی سئوی سایت می گذارد و باعث می‌شود موتورهای جستجو سریعتر با سایتتان ارتباط برقرار می کنند و بهتر آن را درک می کند. قطعاً درک بهتر صفحات سایت به نفع شما است و باعث می‌شود در صورت رعایت قوانین موتورهای جستجو و سایر اصول سئو رتبۀ بالایی بگیرید.

نشانه گذاری اسکیما یا Schema Markup

اگر با سئو آشنایی خوبی داشته باشید، حتماً می‌دانید که در سئوی داخلی انجام کارهایی مانند رعایت تگ عنوان، ساختار متن با استفاده از H1، H2، H3، قرار دادن تگ Alt برای عکس‌ها و بهینه‌سازی کلمات کلیدی تا چه اندازه اهمیت دارد. در واقع انجام سئوی داخلی خواندن و فهمیدن صفحه را برای موتورهای جستجو راحت‌ تر خواهد کرد.

نشانه‌گذاری اسکیما نیز بخشی از سئوی داخلی سایت شما می باشد. نشانه‌گذاری اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری راجع به محتوای صفحه پیدا کنند. در کل به عمل نشانه‌ گذاری صفحات متفاوت سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نشانه‌گذاری اسکیما گفته می شود.

در کدام قسمت‌های سایت می‌توانیم از اسکیما استفاده نماییم؟

موتورهای جستجو می‌توانند داده‌های زیرا را که با استفاده از قوانین اسکیما نشانه‌گذاری شده‌اند، شناسایی نمایند:

  • تصاویر
  • نویسنده
  • تاریخ انتشار
  • آخرین ویرایش
  • عنوان صفحه
  • فرمت صفحه

روش استفاده از کد های اسکیما در محتوای خود

برای اینکه از کدهای اسکیما در سایت خود استفاده کنید راه‌های متفاوتی وجود دارد، از نوشتن کدهای اختصاصی گرفته تا استفاده از ابزارهای رایگان و افزونه‌های آماده.

روش اول: استفاده از میکرودیتا

میکرودیتا به اطلاعات کوچکی می گویند که در بخش های مختلف یک صفحه از سایت استفاده می‌شوند و مشخص می‌کنند که هر تکه چه موضوعی دارد یا چه کاری انجام می‌دهند. هر میکرودیتا شامل سه تگ می باشد. با این سه تگ می‌توانیم یک تکه کد اسکیما بنویسیم، برای همین هم هست که کدهای میکرودیتا در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها نقش بسیار زیادی دارند.

روش دوم: استفاده از اسکریپت JSON-LD

JSON-LD هم مانند میکرودیتا اسکریپت ساخت‌یافته‌ای می باشد که برای ساختار دادن به اطلاعات مرتبط موجود در دنیای وب نوشته می شود. JSON-LD معمولاً در حوزه سئو استفاده می‌شود و هدف آن پیاده کردن داده‌ها با فرمت schema.org می باشد. موتورهای جستجو محتوای سایت شما را ساده‌ تر درک می‌کنند و اگر بقیه استانداردها هم در آن رعایت شده باشد، رتبۀ خوبی بدست می آورید.

چگونه از JSON-LD برای نشانه‌گذاری اسکیما استفاده کنیم؟

برای نشانه‌گذاری اسکیما با استفاده از اسکریپت‌های JSON-LD دو راه وجود دارد. راه اول اینکه خودتان برنامه‌نویسی نمایید و راه دوم اینکه از ابزارهای رایگان استفاده کنید.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و طراحی سایت در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما