تقویم محتوایی یکی از روش های عالی برای پیش بردن کارها طبق برنامه زمانی مشخص است. به کمک تقویم محتوا شما میتوانید در زمان مشخص محتوای خود را بدون تاخیر منتشر نمایید. در ادامه به اهمیت و معرفی تقویم محتوا و تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. چهت مشاوره سئو کار و تولید محتوا و طراحی وب سایت در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
تقویم محتوا
تقویم محتوا یک برنامه کتبی برای انتشار محتوای آینده است. به عبارتی تقویم محتوا یک ابزار مهم برای برنامه ریزی و سازمان دهی مطالبی که در آینده قرار است،منتشر شوند، خواهد بود. این تقویم، ستون های ثابتی دارد که البته محتوای این ستونها، میتواند با توجه به اهمیت و شرایط هر کسبوکار متفاوت باشد و به شما میگوید که هر محتوا را کجا باید منتشر نمایید.
دلیل اهمیت تقویم محتوا
- یک تقویم محتوا به شما اطمینان میدهد که همه کارهای مربوط به محتوای مورد نظرتان اتفاق خواهد افتاد.
- داشتن تقویم محتوا، همکاری بین اعضای تیم را آسانتر میکند. اگر شما یک نفره محتوای وب سایت خود را مدیریت می کنید، ممکن است در مرحله اول نیاز به آن زیاد به چشم نیاید اما اگر کارمندان یا محتوانویس هایی به تولید محتوای شما کمک میکنند، پس شما به تقویم محتوا نیاز دارید تا همه اعضای گروه آن را پیش روی خود داشته باشند تا همکاری به بهترین شکل جلو برود.
- به شما یک تصویر کلی از آینده می دهد. به عنوان مثال، ما از تقویم محتوا استفاده میکنیم تا مطمئن شویم که یک تعداد مطالعات موردی را یکجا منتشر نمیکنیم بلکه بهصورت موردی و در زمان مناسب، انتشار می دهیم.
مراحل اصلی تهیه تقویم محتوا
۱- تعیین مخاطب هدف
قبل از طراحی و تهیه تقویم محتوا، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه گروه سنی دارند و چه نوع محتوایی برای آنها جذاب و قابل استفاده است. در اولین مرحله و قبل از طراحی تقویم محتوا باید شخصیت شناسی مخاطب را تعیین نماییم.
۲- تعیین نوع و میزان محتوای موردنیاز
باید بررسی کنید که هر یک از اعضای تیم تولید محتوای شما مانند نویسندگان، طراحان گرافیک، ویراستارها و … به طور روزانه، هفتگی یا ماهانه، بدون آنکه به کیفیت کارشان لطمهای وارد شود، چه تعداد توانایی تولید محتوای با کیفیت را دارند؟ غیر از تولیدکنندگان محتوا و افرادی که عهدهدار وظیفهی توزیع آن هستند، داشتن متخصصانی که در زمینهی انتخاب موضوع هم مهارت زیادی دارند، بسیار مهم است. اگرچه این افراد مستقیماً در فرایند تولید محتوا دخالت نمیکنند اما میتوانند دیدگاههای ارزشمندی را در مورد طیف متنوعی از موضوعات مرتبط و درعینحال استراتژیک ارائه نمایند.
۳- مشخص کردن بسترهای انتشار و اولویت آنها
در این مرحله باید مشخص کنیم قصد داریم در چه محلهایی محتوای مورد نظر منتشر شود. به یاد داشته باشید که تمام مخاطبان شما از تمام شبکههای اجتماعی استفاده نخواهند کرد همیشه لازم نیست از همه شبکههای اجتماعی استفاده کنید و گاه میتوانید از شبکههای کم استفادهتر، صرف نظر کنید.
۴- مشخص کردن هدف و شاخص کلیدی
هر برنامه ریزی از جمله طراحی تقویم محتوایی اگر بدون هدف شکل بگیرد، بینتیجه است. زمانی که میخواهید برای تقویم محتوا برنامه ریزی کنید، باید بدانید که در انتهای یک دوره استفاده از تقویم قرار است به چه هدفی برسید تعیین KPI در اینجا به شما کمک بزرگی خواهد کرد. تعیین ROI، نرخ تبدیل، تعداد فالوور و تعداد بازدید از جمله KPI های مناسب در این زمینه به شمار می روند.
۵- مشخص کردن محتوای تقویم
باید تعیین کنید که قرار است چه جزئیاتی را در قالب تقویم محتوا ثبت نمایید. بعضی از اطلاعات اساسی که باید در این بخش مد نظر شما باشند، عبارتند از: تاریخ انتشار، کلمه کلیدی، نام نویسنده، موضوع و عنوان بستری که قرار است محتوا در آن منتشر شود و …
۶- تعیین میزان تکرار هر نوع از محتوا
مثلا در این تقویم محتوا پیش بینی کنیم که در یک دوره ۳ ماهه قرار است تعداد پستهای وبلاگ ما به چقدر برسد. از بین این پستها میتوانید ۴، ۵ یا ۶ مطلب را بهعنوان پست مهمان، برای انتشار روی وب سایتهای معتبر دیگر در نظر بگیرید.
۷- نهایی کردن موضوعات محتوا
چند ساعت را برای برگزاری یک جلسهی فکری، در نظر بگیرید و در این جلسه، مدت زمان مشخصی را به تعیین موضوع هر محتوا اختصاص دهید تا جلسه از چارچوب از پیش تعیینشده، خارج نگردد. پس از به نتیجه رسیدن، تقویم محتوا را با موضوعات نهایی و سایر جزئیات لازم، تکمیل نمایید.
برای مشاوره سئو کار و تولید محتوای وب سایت و متنی در تهران و کرج ، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید
شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال ، طراحی وب سایت و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوای متنی در کرج و در تهران