دیجیتال مارکتینگ آنلاین

دیجیتال مارکتینگ آنلاین - تولید محتوای دیجیتال

از آن‌جایی که این روزها اصطلاح بازاریابی دیجیتال و بازاریابی آنلاین را بسیار شنیده اید، “بازاریابی آنلاین” و “بازاریابی دیجیتال” هر دو از اصطلاحاتی مبهم هستند. حتی افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند با این سوال مواجه می شوند که باید از اصطلاح آنلاین مارکتینگ استفاده کنیم یا اصطلاح دیجیتال مارکتینگ؟ با این‌حال دانستن تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ می تواند به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی و تجزیه و تحلیل استراتژی فعلی بازاریابی کمک کند. در ادامه به معرفی دیجیتال مارکتینگ آنلاین میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی را که با استفاده از کانال‌ها و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود، را در بر می‌گیرد. در واقع اولین بار بعد از اختراع رادیو در سال ۱۸۹۶، سازندگان متوجه شدند که می‌توانند از آن برای فروش کالاها استفاده کرد و به دنبال آن تبلیغاتی برای یک نمایش انجام شد. بعد از این تبلیغ افراد زیادی بلیط‌های آن نمایش را خریدند و استراتژی بازاریابی دیجیتال ساخته شد.

بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات آفلاین و آنلاین در دستگاه‌های دیجیتال است. به بیان دیگر بازاریابی دیجیتال و انواع بازاریابی که شامل رسانه های الکترونیکی است را شامل می شود. یا به زبان ساده تر بازاریابی دیجیتال به هر روشی از محصولات یا خدمات بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود.

تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • پادکست‌ها و رادیو
  • تبلیغات تلویزیونی
  • تبلیغات تلفنی
  • بازاریابی آنلاین
  • بازی ها
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی تلفن همراه
  • بیلبوردهای الکترونیکی

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین، که معمولاً به عنوان (بازاریابی اینترنتی) یا (تیلیغات اینترنتی) نیز شناخته می شود، زیرمجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی آنلاین همان‌طور که از اسمش مشخص است برای کار به اتصال اینترنتی نیاز دارد. به عنوان مثال، تبلیغات کلیکی در وب‌سایت‌ها نوعی بازاریابی آنلاین است.

بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی دیجیتال، همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری تکامل پیدا می کند و تمام استراتژی های بازاریابی موجود در بازاریابی دیجیتال، برای بازاریابی آنلاین هم استفاده می‌شود.

بعضی از انواع بازاریابی آنلاین شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی تلفن همراه
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات آنلاین ویدئویی (یوتیوب، آپارات، نماشا و غیره)
  • سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتور جستجو (SEM)
  • تبلیغات کلیکی (PPC، CPC)
  • نمایش تبلیغات در وبسایت‌ها مانندتبلیغات متنی، تصویری، ویدئویی و غیره
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) (فیس بوک ، لینکدین، اینستاگرام، توییتر و غیره)
  • بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ
  • تلویزیون‌های اینترنتی
  • ایمیل مارکتینگ

در ادامه تعدادی از انواع شیوه‌های بازاریابی آفلاین را بیان می‌کنیم:

  • بیلبوردهای الکترونیکی
  • بازاریابی رادیویی
  • نمایش حمایت مالی
  • بازاریابی تلویزیونی
  • بازاریابی تلفنی
  • بازاریابی پیام متنی مانند هدیه ، کوپن ، برنامه های وفاداری
  • کدهای QR

بعضی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

بازاریابی رادیویی

شاید عجیب باشد اما همچنان رادیو علاقمندان خود را در سرتا سر جهان دارد  و بعضی از شبکه‌ها رادیویی در دنیا سود زیادی را به دست می‌آورند. به خصوص که همگام با رشد تکنولوژی و ظهور اینترنت، رادیوهای اینترنتی بوجود آمده اند. استفاده از رادیو برای تبلیغات محلی بسیار خوب است. همچنین می‌توانید کانال‌های رادیویی اینترنتی و پادکست‌هایی که شنوندگان زیادی دارند را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید در ابتدا یا انتهای نمایش خود تبلیغات شما را پخش کنند.

بازاریابی تلویزیونی

همچنان اشخاص زیادی مخاطب تلویزیون هستند، از این ابزار برای تبلیغات استفاده زیادی می‌شود. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که تبلیغاتی که از تلویزیون پخش می‌شوند باید هدفمند و هوشمندانه ساخته شوند تا هزینه‌ای که برای تبلیغات در تلویزیون می‌پردازید به ازای دیده شده توسط مخاطبان نرخ پایینی داشته باشد.

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی شامل تماس، MMS و SMS است. تحقیقات نشان داده که بازاریاب می‌تواند با روزانه ۵۲ تماس تلفنی سه مشتری برای سازمان پیدا کند. گرچه این میزان نسبت به شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ قابل مقایسه نیست اما در بازاریابی رویکرد معتبر و معقولی است و اگر در کنار سایر شیوه‌های بازاریابی استفاده شود اثربخشی بیش‌تری خواهد داشت.

انتخاب استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای کسب ‌وکار

مهم‌ترین مزیت بازاریابی دیجیتال، انعطاف‌پذیر بودن است. شما مجبور نیستید دقیقا شبیه رقیب هایتان در بازار عمل کنید. به جای این کار می‌توانید بر روی پیدا کردن اینکه مخاطبان هدف کسب و کارتان بیش‌تر در کجا حضور دارند، تمرکز کنید و با آن‌ها ارتباط موثر برقرار کنید.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما