سئو یا SEO همان چیزی است که تعیین میکند وقتی شما عبارت ها و کلمات متفاوت را در موتورهای جستجویی مثل گوگل سرچ می کنید، کدام سایت در نتیجه اول باشد، کدام یکی روی دومین رتبه قرار دارد و اصلا کدام وب سایت در صفحه ۱۰ است. سئو چیست؟ در ادامه به معرفی سئو میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
سئو چیست؟
- سئو سایت باعث می شود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها کاربر علاقه مند قرار بگیرید.
- موفقیت در سئو باعث می شود شما به شدت از رقبای خودتان جلو بروید.
- هزینه ای که برای سئو کردن سایت پرداخت می کنید، اغلب در برابر هزینه تبلیغات محیطی و اینترنتی به صرفه تر میباشد.
- با توجه به افزایش کاربران سایت، برند شما شناخته تر از قبل خواهد شد.
- با توجه به اینکه کاربران به رتبه الکسا به عنوان یک روش اعتمادسازی نگاه می کنند، سئو باعث کاهش رتبه الکسا و افزایش اعتماد کاربران شما میشود.
- سئو باعث افزایش طرفداران محصولات و خدمات شما است. منظور از طرفدار، مشتریانی هستند که دائما از سایت شما خرید می کنند.
سئو تکنیکال
سئو تکنیکال همانطور که از اسم آن هم مشخص است، بیشتر مربوط به نکات تکنیکی سایت می باشد. سئو تکنیکال بیشتر روی نکات تخصصی سایت تمرکز دارد.
-
نقشه سایت
نقشه سایت یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی هستند. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود قرار میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت شما سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را بررسی کنند. ساخت نقشه سایت در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام می شود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید.
-
سرعت سایت
اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران باشید موتورهای جستجو روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن پایین باشد، سعی می کنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند.
-
اسکیماگذاری سایت
اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی است که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار می گیرد تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند.
سئو داخلی چیست؟
تحقیقات کلمات کلیدی
یکی از اولین قدم هایی برای سئو داخلی سایت و حتی شروع کل جریان سئو، مبحث مهم تحقیقات کلمات کلیدی است. این همان فرآیندی است که در آن تعیین می کنیم:
- کدام کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیت شما است
- کدام کلمات باید کنار هم و روی یک صفحه سئو بشوند
- کدام کلمه های مرتبط برای ما بازدهی ندارند
- و…
تولید و سئو محتوا
بعد از رعایت کردن فاکتورهای ثابت سئو، شاید بتوان گفت که چیزی در حدود ۴۰ درصد موفقیت شما به تولید محتوای مفید مربوط است. شما باید بتوانید محتواهایی برای مخاطب تولید کنید که او را درگیر و جذب خود کند. تفاوتی ندارد که قصد شما از تولید محتوا آموزش باشد یا فروش محصول و… در هر حال محتوایی که تولید می کنید باید به مخاطب کمک کند.
محتواها باعث می شوند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو انجام شود و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد می کنند. البته باید در این میان مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو خوبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کند و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کنند.
لینک داخلی
لینک های داخلی در صفحات سایت شما باعث می شود مخاطب بتواند بخش های متفاوت وب سایت را مشاهده کنند و زمان بیشتری را در میان مطالب، محصولات و … آن صرف کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه مخاطب به شما می شود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیر میگذارد.
لینک خارجی
از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و مخاطب پسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید. پس در این حالت باید معمولا در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت کنند.
برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران