محتوای وایرال یا ویروسی

محتوای وایرال یا ویروسی - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوا

این محتوا می‌تواند به میزان زیادی بازدید وب‌ سایت شما را بالا ببرد و همچنین برند شما را در بین مخاطبان شناخته شده معرفی کند. یکی از مزایایی که این محتوا برای سایت شما دارد این است که نسبت به تبلیغات پولی، بهای ارزان‌ تری دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که تولید محتوای ویروسی سخت است. در ادامه به اهمیت و کاربرد محتوای وایرال یا ویروسی و دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. چهت مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

محتوای وایرال یا ویروسی

روی موضوعات پر طرفدار تمرکز کنید

زمانی که ما از محتوای وایرال صحبت می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم یک موضوع پر طرفدار را پیدا کنیم، که در مورد آن محتوایی تولید کنیم که نظر مردم را جلب کند. برای این‌که بتوانیم موضوعات پر طرفدار و موضوعاتی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند را پیدا کنیم، از ابزار گوگل ترندز می‌توان استفاده کرد. اگر تعداد علاقمندان به مطالب مورد نظر بیشتر باشد، این خبر خوبی است و شما دنبال همین موضوع هستید.

نوشتن محتوا با عنوان‌های ویروسی

زمانی که محتوای شما در تمامی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، در واقع این عنوان شما است که در نهایت کاربر را به سمت کلیک کردن روی آن جذب می شود. بنابراین با توجه به این‌ که محتوای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، باید این نکته را به یاد داشته باشید که عنوان هم می‌تواند عملکرد پست شما را کنترل کند و نوشتن یک عنوان خوب می‌تواند بازدید‌های پست شما را افزایش دهد.

نوشتن مقدمه‌های جذاب

اگه می‌خواهید یک محتوای ویروسی تولید کنید باید یک مقدمه جذب کننده بنویسید و از گفتن حرف‌های حاشیه ای صرف نظر کنید. گفته شده که مردم تنها حدود ۲۸ درصد از پست‌ های وبلاگ را می‌خوانند.

بنابراین اگر می‌خواهید یک پست بسیار خوب تولید کنید باید سریع مخاطب را به خود جذب کنید. از جملات کوتاه استفاده کنید نوشتن جملات کوتاه باعث می‌شود که ۵۸% خواندن مطلب افزایش پیدا کند.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر می‌توانند محتوای شما را بسیار جذاب‌ تر کنند. تصور کنید که یک محتوا تنها در آن متن به کار رفته باشد و محتوای دیگر در بین متن از عکس نیز استفاده شده باشد. تحمل کدام یکی از آن‌ها برای شما راحت‌تر است قطعاً محتوایی که عکس داشته باشند جذاب تر است.

کاربران بیشتر به آن جذب می‌شوند و از یک محتوای متنی ساده بسیار خوانایی بالاتری خواهد داشت. طبق تحقیقاتی که انجام شده است تصاویر می‌تواند ۸۰ درصد افراد را به خواندن یک متن جذب کند.

محتوای طولانی تولید کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق تحقیقات، محتوایی که طولانی‌تر است در مقایسه با محتوای کوتاه ۷۰ درصد بیشتر وایرال میشوند. هیچ تعداد متن   مشخصی وجود نخواهد داشت که بتوانیم بگوییم با تولید کردن چند هزار کلمه شما می‌توانید محتوایتان را ویروسی کنید. اما طبق تحقیقاتی که به آن اشاره کردیم محتوای طولانیتر شانسه وایرال شدن بیشتری خواهد داشت.

محتوایی که تصویر شاخص داشته باشد باعث می شود که کاربران روی آن بیشتر کلیک کنند. در واقع یک تصویر مشخص جذاب می‌توان کاربر را به کلیک کردن مشتاق کند.

معیار های سنجیده شدن محتوای وایرال

  • تعداد اشتراک گذاری های یک محتوا
  • تعداد لایک هایی که محتوا دریافت میکنند
  • تعداد کاربرانی که محتوا را مشاهده میکنند
  • سرعت مصرف محتوا چقدر است
  • تعداد کلیک هایی که روی لینک موجود در محتوا انجام شده است
  • طول عمر مصرف محتوا

ایجاد محتوای ویروسی در شبکه‌های اجتماعی

. استفاده از عکس و ویدیوهای جذاب

برای استفاده از عکس دو روش وجود دارد. در روش اول، اگر متن مقاله‌ تان بلند است می‌توانید تیتر یا عنوان مقاله را روی خود عکس بنویسید؛ هم‌چنین بهتر است از عکس‌های جذاب و با کیفیت بالا استفاده کنید تا مخاطب به خواندن متن شما جذب شود.

دومین روش نوشتن متن روی عکس و به صورت عکس‌ نوشته است که برای جمله‌ها و عبارات کوتاه  معمولا به کار می‌رود. می‌توانید از برنامه‌های متفاوتی برای طراحی این عکس‌ها استفاده کنید. عکس‌ نوشته‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی‌ مثل اینستاگرام بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.

استفاده از اینفوگرافیک 

اینفوگرافیک نیز ترکیبی از عکس و تعدادی از اطلاعات متنی است که به صورت ساده ولی جذاب ارائه می‌ شود. استفاده از این روش تا ۱۲درصد بازدید مطالب را افزایش می دهد. افراد با مشاهده‌ اینفوگرافیک احساس می‌ کنند شما دقیقا همان مطالبی را که لازم است بدانند دراختیارشان قرار می‌دهید؛ نه کم‌تر و نه بیش‌تر! همین موضوع باعث می‌شود که افراد اعتماد بیشتری به محتوای شما داشته باشند.

برای مشاوره سئو کار در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و ایجاد پادکست  با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتالو متنی در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما