امروزه موتورهای جستجو بیش از ۵۰ درصد وروردی های یک سایت را تشکیل می دهند و به همین دلیل کسب و کارهای بیشتری در حال حاضر به بهینه سازی وب سایت و مدیریت سئو علاقه مند شده اند. به دلیل اینکه این اقدامات موجب افزایش درآمد آنها و بزرگتر شدن کسب و کارشان می گردد. اگر به تازگی با سئو آشنا شده اید، این مطلب اطلاعات لازم را برای تهیه استراتژی سئو و نحوه سرمایه گذاری در مدیریت حرفه ای سئو را در اختیارتان قرار میدهد. در ادامه به معرفی مدیریت سئو و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
تعریف سئو
سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو با هدف افزایش بازدید آن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد. در واقع سئو مجموعه ای از اقداماتی است که موجب افزایش ترافیک طبیعی وب سایت می شود. سئو در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی مانند تبلیغات کلیکی، نمی تواند یک شبه برای شما نتایج ایده آل را فراهم سازد.
مدیریت سئو
مدیریت سئو به تیم سئو شما یا شرکت سئویی گفته می شود که برنامه ریزی برای سئو را در اختیار دارد. مهمترین اهداف مدیریت سئو، افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش فروش و سوداوری می باشد. از آنجا که دپارتمان های مختلف یک مجموعه معمولا دارای مسئولیت های فراوانی است و اغلب در مورد سئو چیز زیادی نمی دانند، بنابراین سرمایه گذاری در برونسپاری مدیریت سئو به شرکت های سئو، کار درستی است. در هر صورت فرد یا افراد که در حوزه سئو وب سایت هستند باید از نحوه مدیریت سئو آگاه باشند. تنها همین روش است که کسب و کار شما قادر خواهد بود که در حوزه های رقابتی، درآمد داشته باشد.
چهار مرحله برای مدیریت موفقیت آمیز سئو
در صورتی که می خواهید در سئو به موفقیت دست پیدا کنید، نیاز است که در مدیریت سئو، برنامه ریزی درستی داشته باشید. حتی در صورت سپردن مدیریت سئو سایت به شرکت های سئو کار، بهتر است که از نحوه مدیریت سئو آگاه باشید.
۱. شناخت مخاطبین
شرکت هایی که از نظر سئو بهترین هستند، شناخت خوبی نسبت به مشتریان خود دارند. آنها تحقیقات گسترده ای را انجام می دهند و از نیاز کاربران نسبت به خدمات و محصولات خود آگاه هستند. همچنین آنها از سوالات رایج کاربران خبر دارند.
حتی اگر تجربه خوب و شناختی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید، باز هم لازم است که به ارزیابی مجدد شناخت خود اقدام نمایید. زیرا مشتریان در طول زمان دچار تغییر می شوند. در صورتی که شناخت شما نسبت به بازار هدف کم باشد، این مسئله موجب شکست شما در تعیین استراتژی های سئو می شود و کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد.
۲. آنالیز رقبا
آنالیز رقبا اطلاعات خوبی در چگونگی مدیریت سئو در اختیار شما قرار می دهد. ابن بخش از کار، جز جدایی ناپذیری از برنامه ریزی برای سئو است. برای آنالیز رقبا به نوع آنها دقت کنید:
- رقبای مستقیم: کسب و کارهایی که به صورت آنلاین یا آفلاین رقیب مستقیم شما هستند. با تهیه فهرستی از آنها می توانید به بررسی حضور آنلاین ها و تخمین میزان سرمایه گذاری آن ها بپردازید.
- رقبای غیر مستقیم: اینها رقبایی هستند که وب سایتشان در نتایج جستجو به ازای کلمات کلیدی مورد نظر شما دیده می شوند. این رقبا می وانند وبلاگ هایی باشند که درباره یکی از محصولات شما توضیحات بسیار خوبی ارائه داده اند.
۳. بهینه سازی وب سایت
پس از شناخت بازار هدف و آنالیز رقبا، شرکت شما آماده برای شروع فرآیند بهینه سازی می باشد. این فرآیند مطمئنا زمان بر است و در نتیجه بهتر است که فهرستی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد کنید. دقت داشته باشید که مشاهده نتایج حاصل از این بهینه سازی ها نیاز به زمان خواهد داشت. انتشار هر چه زودتر محتواهای سایت موجب کسب نتیجه در زمان زودتری می شود.
در فرآیند بهینه سازی باید به تمام نکات سئو توجه کنید. به عبارت دیگر از استفاده افراطی از کلمات کلیدی یا تکنیک های کلاه سیاه خودداری نمایید. چون این تکنیک ها مانع از نمایش وب سایت شما در رتبه های بالای گوگل می شود.
۴. گزارش گیری ماهانه
سئو مانند سایر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ نیازمند داده است. با استفاده از داده ها می توانید به ارزیابی موفقیت و کارایی استراتژی های سئو بپردازید. علاوه بر این، از داده ها می توان در بهبود تصمیم گیری های مرتبط استفاده کرد.
تهیه گزارشات ماهانه می تواند داده های خوبی در اختیار شما قرار دهد.در صورت تهیه گزارش بهتر است که پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:
- ترافیک به دست آمده از نتایج جستجو
- رتبه وب سایت در نتایج جستجو
- بک لینک ها
- نرخ تبدیل کاربر به مشتری
برای دنبال کردن این معیارها و نظارت بر پیشرفت وب سایت می توانید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول استفاده نمایید. بسته به نوع کسب و کار شما دنبال کردن بعضی از این معیار ها می تواند به چالش بزرگی تبدیل بشود.
برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران