بازاریابی تعاملی

تولید محتوای متنی - تبلیغات اینترنتی - دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ از جمله روش هایی می باشد که برای ارسال پیام های سفارشی به مشتریان استفاده می شود. این روش بیش از یک دهه می باشد که در تبلیغات اینترنتی و دیجیتال استفاده می شود. در ادامه به معرفی بازاریابی تعاملی ، تبلیغات اینترنتی و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی به عنوان یکی از روش های تبلیغات و بازاریابی می باشد که شامل پاسخگویی مستقیم به عملکردها، رفتارها، خواست ها و انتظارات مصرف کنندگان است. این روش در تبلیغات اینترنتی و دیجیتال استفاده می شود. شخصی سازی کردن پیام های تبلیغات چیزی است که در اولویت بازاریابی تعاملی می باشد. اساس اینتراکتیو مارکتینگ این است که بتوانید پیام تبلیغات خود را به نحوی به مصرف کننده برسانید که گویی با خود شخص او صحبت می کنید. در واقع یک پیام حتی اگر برای هزاران نفر ارسال بشود، اما با آنها طوری رفتار می شود که تک تک دریافت کنندگان فکر می کنند این پیام فقط برای شخص آنها ارسال شده است.

انواع بازاریابی تعاملی

مهم ترین اصل در بازاریابی، تولید محتوا برای برقراری ارتباط با کاربران است. در بازاریابی تعاملی، محتوا حتما باید تعاملی باشد. این نوع محتوا مشتریان آینده را برای خرید مشتاق می کنند و حتی به نحوی با مشتری ارتباط برقرار می کنند که مثل این که فقط شخص او مخاطب قرار گرفته است. به طور کلی بازاریابی تعاملی اشکال متفاوتی دارد که عبارتند از:

اینفوگرافی های تعاملی

اینفوگرافیک ها هم یک نمونه برتر از بازاریابی تعاملی می باشند که بسیاری از برندها با آن آشنا هستند.

فیلم تعاملی

حتی فیلم ها می توانند راهی برای تعامل برندها با مشتریان را فراهم کنند. برای مثال کلیپ های آموزش خودآرایی که در شبکه های اجتماعی منتشر میشود، به نوعی با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند

ایمیل های تعاملی

بیشتر شرکت های ایرانی فقط با ایمیل مارکتینگ آشنا هستند اغلب شرکت ها در دنیا از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند. اکثر بازاریاب ها نیز روی همین مورد تاکید دارند و می دانند که برای جلب توجه خوانندگان، باید محتوای متفاوتی را در ایمیل قرار دهند تا توجه مخاطب را جذب نمایند.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

یک نمونه دیگر در بازاریابی تعاملی دعوت از مخاطبان برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود می باشد. این روش یکی از بهترین نمونه های استفاده از محتوای تعاملی می باشد. این روش معمولاً در شبکه های اجتماعی و اغلب با هشتگ همراه است که بهترین عملکرد را خواهد داشت.

انجام نظرسنجی

یکی دیگر از انواع بازاریابی تعاملی انجام نظرسنجی می باشد که می توانند تجربه مشتری را بهبود دهند. به عبارت دیگر نظرسنجی نوعی درخواست بازخورد در کل فرآیند فروش می باشد. در نظرسنجی اطلاعات مفیدی در مورد فرآیندها و سودمند بودن محصول برای مدیران برند فراهم می شود.

بهترین روش ها برای بازاریابی تعاملی

اگر قصد دارید اینتراکتیو مارکتینگ انجام دهید، باید با تکنیک های انجام آن به طور تخصصی آشنا باشید. این توصیه ها هم در کنار تکنیک های اصلی اینتراکتیو مارکتینگ می تواند موثر باشد:

راه اندازها را شناسایی نمایید

برای اینکه کمپین بازاریابی تعاملی خود را توسعه دهید، نیاز به شناخت محرک هایی دارید که در راه اندازی چنین کمپینی تاثیر دارد.

پاسخ های شخصی ایجاد کنید

یکی از مهمترین قسمتهای بازاریابی تعاملی شخصی سازی رویکرد تبلیغات می باشد. شما می خواهید یک تجربه منحصر به فرد برای هر یک از مخاطبان خود ایجاد کنید که نشان دهد شما ترجیحات آنها را درک می کنید.

ارزیابی دستاوردهای بازاریابی تعاملی

هر زمان شما یک کمپین بازاریابی دیجیتال راه اندازی کنید، باید نتایج خود را ردیابی و اندازه گیری نمایید. از سوی دیگر ارزیابی دستاوردها به هر کسب و کاری کمک خواهد کرد که بداند در چه وضعیتی قرار دارد و در آینده به کجا می رسد.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و متنی و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و  در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما