متا تگ چیست

تولید محتوای متنی - سئو در کرج و تهران - متا تگ

شما به عنوان یک وب مستر، ابعاد کسب و کارتان هرچه اندازه که باشد، نیاز به استفاده از پارامترهایی دارید که در سئو موثر هستند. یکی از مهمترین موارد در این حوزه، متا تگ ها می باشند. از جمله این موارد می توان به توسعه وب و بازاریابی محتوا اشاره نمود. سئوکارهای حرفه ای در کنار همه این موارد از متا تگ استفاده می کنند. با اینکه متا تگ ها تنها توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند، اما با این وجود یکی از پارامترهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. بنابراین نباید از آنها غافل شد. در ادامه به معرفی متا تگ ها و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها کدهای HTML هستند که به موتورهای جستجو و مخاطبین کمک می کنند تا محتوای صفحات سایت بهتر درک شوند. هدف اصلی از به کار بردن متا تگ ها، توصیف بهتر محتواها است. بنابراین متا تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت <body>، در قسمت <head> صفحه قرار می گیرند. از آنجا که پیاده سازی متا تگ ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد، شاید مهارت های لازم برای قرار دادن آنها را نداشته باشید. با این وجود استفاده از آنها در موفقیت سئو سایت امری ضروری است.

دلیل اهمیت متا تگ ها

همه ما می دانیم که سئو در حالت تغییر و تحول بوده و میزان اهمیت کلمات کلیدی تغییر کرده است. کلمات کلیدی در عبارت مورد جستجوی مخاطبان قرار میگیرند و عبارت مورد جستجوی مخاطب ترکیبی از این کلمات کلیدی است. کاربران بعد از جستجوی عبارت مورد نظر به مشاهده نتایج جستجو پرداخته و به دنبال آیتم هایی هستند که متناسب با عبارت مورد جستجوی آنها می باشد.

متا تگ های اصلی

متا تگ عنوان صفحه و متا تگ دیسکریپشن جز جدا نشدنی از سئو هستند. وجود این دو متا تگ برای کسب رتبه بالا در گوگل لازم است. در ادامه به معرفی اصلی ترین متا تگ ها می پردازیم:

۱. متا تگ Title

تگ Title، یک کد HTML می باشد که به توصیف محتوای یک صفحه می پردازد. محتوای این تگ در تب مرورگر و همینطور در نتایج جستجو نمایش داده میشود. وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هنوز یکی از قدرتمند ترین سیگنال های رتبه بندی در موتورهای جستجو است.

وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه باعث جذب مخاطب برای کلیک بر روی آنها نیز است. این مسئله موجب افزایش نرخ کلیک می شود، چرا که کاربران به دنبال نتایج مرتبط تر با عبارت مورد جستجوی خود هستند. اگر آنها هیچ قسمتی از عبارت مورد جستجوی خود را در نتایج جستجو پیدانکنند، احتمالا کمتر به کلیک بر روی آن ترغیب می شوند.

عنوان صفحه باید با موضوع آن در ارتباط باشد. بهتر است که کلمه کلیدی اصلی در ابتدای این تگ قرار داشته و در ادامه نیز یکی از کلمات کلیدی فرعی نوشته بشود.

۲. متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن، متا تگی در HTML است که به توصیف کوتاهی از صفحه می پردازد. اگرچه این توضیح از دید مخاطبان مخفی است، اما موتورهای جستجو به نمایش آن در نتایج جستجو و در زیر عنوان صفحه می پردازند.

با اینکه متا دیسکریپشن جزء فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیست، اما یک متا دیسکریپشن خوب می تواند موجب ترغیب مخاطب به کلیک بر روی سایت شود. متا دیسکریپشن باید به شیوه ای جذاب نوشته شود. از آنجا که متا دیسکریپشن در نقش تبلیغ سایت شما است، شانسی برای شما محسوب می شود تا بدین واسطه کلیکی از کاربران دریافت کنید.

۳. متن جایگزین برای تصاویر

متن جایگزین (Alt) به تگ image اضافه شده و به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا محتوای عکس ها را درک کنند. موتورهای جستجو قادر به تفسیر محتوای عکس نیست و از این طریق می توانند آنها را بهتر درک نمایند. اگرچه بیشتر جستجو ها مربوط به تصاویر نیستند، اما در همان مقدار کم نیز می توانید با این کار رتبه بهتری کسب کنید و کلیک بیشتری دریافت نمایید.

متن جایگزین عکس ها باید به صورت واضحی نوشته شده و حاوی کلماتی برای توصیف آن باشد. اگر تصویر شما از نوع object است، می توانید سایز یا رنگ object را به آن اضافه کرده تا جزییات بیشتری در مورد تصویر بیان کنید.

۴. متا تگ نوفالو

گوگل با تعریف تگ نوفالو این امکان را برای وب مسترها فراهم می کند که به ربات های موتورهای جستجو اعلام نمایند تا کدام لینک ها را دنبال نکنند. تگ نوفالو در زمانی که مایل به انتقال پیج رنک به لینک هایی از صفحه نیستیم، بسیار لازم است. تگ های نوفالو در شرایطی که به تبلیغ سایر سایت ها در صفحات خود می پردازد و در عین حال علاقه ای به انتقال اعتبار خود نیستید، بسیار کاربردی است.

۵. متا تگ نوایندکس

تگ نوایندکس در شرایطی به کار می رود که علاقه به ایندکس شدن یک صفحه و حضور آن در نتایج جستجو ندارید. این تگ برای دور نگه داشتن صفحاتی از سایت از نتایج جستجو، بسیار ضروری و کاربردی است.

برای مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما