اصول سئو تکنیکال

اصول سئو تکنیکال

خیلی وقت است که الگوریتم‌های گوگل تغییر کرده است و نمی‌توان صرفا با وارد کردن تعداد زیادی کلمه کلیدی در متن، صفحه خود را به رتبه‌های اول گوگل رساند. اگر استراتژی‌های اصول سئو تکنیکال و در کنار آن سئو داخلی و سئو خارجی را رعایت نمایید، می‌توانید یک رتبه خیلی خوب در نتایج گوگل بدست آورید. مهم این است که محتوایی ارزشمند و غنی تولید کرد، قوانین سئو داخلی را رعایت کنید و کاری کنید که محتوایتان نه تنها برای مخاطبین، بلکه برای موتورهای جستجو هم خوانا باشد. در ادامه به معرفی اصول سئو تکنیکال میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول سئو تکنیکال

اصول سئو تکنیکال، بهینه سازی وب سایت و سرور است که به موتورهای جستجو مثل گوگل یا بینگ کمک می‌کند تا سایت شما را بررسی و ایندکس کنند. وب‌سایت شما باید با نیازهای فنی موتورهای جستجوی مطابقت داشته باشد تا بتوانید رتبه بهتری در نتایج کسب کنید.

معیارهای مهم سئو تکنیکال شامل

  1. خزش (crawling)،
  2. ایندکس شدن (indexing)،
  3. ارائه (rendering)
  4. و معماری وب‌سایت (website architecture)

گاهی اوقات مطالب خیلی خوبی برای سایتتان می‌نویسید، قوانین سئو داخلی و خارجی را هم رعایت می‌کنید؛ اما آنطور که باید از لحاظ فنی به آن توجه نمی‌کنید. در این مواقع از لحاظ رتبه‌بندی با مشکل مواجعه می شوید. ابتدایی ترین حالت این است که گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری صفحات وب‌سایتتان را پیدا می‌کنند، آن‌ها را در نهایت رندر و ایندکس می‌کنند. بهینه‌سازی کامل سایت به مواردی مانند امنیت، بهینه‌‎سازی برای موبایل، نبود محتوای تکراری، سرعت بالای صفحات و … دیگر ارتباط دارد. به همه این موارد اصول سئوی تکنیکال گفته می‌شود.

روش‌های بهبود تکنیکال سئو

  • جاوا اسکریپت
  • XML sitemaps
  • معماری سایت
  • ساختار URL
  • داده‌های ساختاریافته
  • محتوای طولانی
  • محتوای تکراری
  • Hreflang
  • تگ‌های متعارف
  • صفحه‌های ۴۰۴
  • ریدایرکت‌های ۳۰۱

اهمیت Site Structure و Navigation در سئو تکنیکال

خیلی از متخصصان عقیده دارند که ساختار سایت شما، یکی از مهمترین و شاید حتی اولین مورد از معیارهای سئوی تکنیکال است:

  1. خیلی از مشکلات مربوط به Navigation و ایندکس شدن، به خاطر ساختار نامناسب سایت می باشد. پس کافی است این مرحله را به درستی انجام دهید و نگران ایندکس شدن همه صفحات وب‌سایتتان در گوگل نباشید.
  2. ساختار سایت شما برای مسدود کردن موتورهای جستجو از یک سری صفحات خاص، روی بقیه کارهایی که برای بهینه‌سازی انجام می‌دهید از URLها گرفته تا استفاده از txt تأثیر می‌گذارد.

کراول، ارائه و ایندکس کردن، یکی دیگر از معیارهای اصول سئو تکنیکال

اولین قدمی که باید در این مرحله انجام دهید این است که هر صفحه‌ای از سایتتان را که گوگل برای ایندکس کردن آن مشکل دارد، پیدا کنید.

۳ روش برای این کار وجود دارد:

۱. قسمت Coverage Report در گوگل سرچ کنسول

اولین بخش که در گوگل سرچ کنسول وجود دارد و باید به آن سر بزنید، Coverage Report است. در این بخش گزارشی در مورد اینکه آیا گوگل می‌تواند صفحاتی را که می‌خواهید، ایندکس کند یا خیر، وجود دارد.

۲. بخش Screaming Frog

Screaming Frog، به یک دلیل، مشهورترین کراولر جهان شناخته شده است: به خاطر اینکه واقعا عملکرد بسیار خوبی دارد. full crawl به این معنی است که موتور جستجو بدون در نظر گرفتن وضعیت کراولر قبلی، هر مورد را در منبع محتوا بررسی، پردازش و ایندکس خواهد کرد.

۳. سایت Ahrefs

Ahrefs ابزار خیلی خوبی برای بازرسی سئو وبسایت دارد. این سایت یک ویژگی خیلی جالب دارد و آن هم این است که خیلی راحت اطلاعاتی در مورد سلامت کلی سایت در زمینه سئو به شما ارائه می‌دهد. مواردی مثل

  • نمره سلامت سایت
  • سرعت بارگیری صفحه در کل سایت
  • و مشکلات سایت شما

هر کدام از این سه ابزار، مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین اگر یک سایت بزرگ با بیشتر از ۱۰ هزار صفحه دارید، توصیه می‌کنیم که از هر ۳ روش استفاده نمایید.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما