اصول متا نویسی

اصول متا نویسی - دیجیتال مارکتینگ - تولید محتوا

متا نویسی یکی دیگر از اصول مهم تولید محتوای متنی می باشد که اهمیت مهمی در سئو سایت دارد. اما متأسفانه بسیاری از افراد در حین تولید محتوا به آن اهمیت نمی دهند. تمامی کارشناسان فنی و با تجربه پی به اهمیت این موضوع مهم در افزایش ترافیک سایتمی برند و همواره در تولید محتوای متنی، به این بخش نیز توجه می کنند. اصول متا نویسی شامل مجموعه قوانینی است که به شما کمک خواهد کرد بتوانید اطلاعات مهم محتوا را در بخش اولیه آن قرار دهید.در ادامه به معرفی اصول متا نویسی میپردازیم. جهت مشاوره سئو، دیجیتال مارکتینگ طراحی وب سایت و تولید محتوای دیجیتال و متنی در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.

اصول متا نویسی

معمولاً مطالب متنی شامل خلاصه‌ای ازتمام محتوا است که در کنار عنوان آن در صفحه جستجوی گوگل نشان داده می شود. بنابراین مخاطبین با مشاهده آن؛ اگر تشخیص دهند که حاوی اطلاعات مورد نیاز آنها است، روی آن کلیک می کنند و وارد سایت می شوند.

برای نوشتن توضیحات متا یا به‌عبارت دیگر دیسکریپشن لازم است که شما از کلمات و موضوعات مناسب استفاده نمایید. به نحوی که بتوانید به‌واسطه آن توضیحات مختصر اما جامع و کاربردی از مطلب سایت خود به مخاطبین ارائه بدهید.حتماً برای تمام صفحات وب سایت خود توضیحات متا بگذارید. در غیر این صورت خود گوگل به‌صورت کاملاً تصادفی بخشی از متن موجود در سایت را به‌عنوان توضیحات متا انتخاب می کند.

از آنجایی که هر محتوا از بخش‌های متفاوتی تشکیل می‌شود، قسمت انتخاب شده از طرف گوگل به‌عنوان دیسکریپشن کامل نمی باشد و در نتیجه مخاطبین کمتری آن را متناسب با نیاز خودشان ترجیح داده و وارد سایت شما می‌شود. در نتیجه عدم توجه به این بخش مهم در سایت منجر به کاهش آمار بازدید در آن می شود. به‌ طور کلی مهمترین اصول متا نویسی شامل موارد زیر می باشد:

استفاده از کلمات کلیدی در آن

استفاده از کلمات کلیدی در قسمت متا محتوا باعث افزایش کیفیت سئو سایت می شود. زیرا سایت را در نظر موتورهای جستجوگر گوگل پررنگ‌تر نشان می‌دهد. حتی موتورهای جستجوگر کلمات کلیدی موجود در تگ متا را پرنگ‌تر نیز نشان می‌دهند. اگر شما می‌خواهید از این گزینه استفاده بهینه در راستای رسیدن به اهداف طراحی سایت ببرید، باید از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در آن بپرهیزید. استفاده از کلمات مترادف کلمه کلیدی نتیجه عکسی در پی دارد و مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب را هموارتر خواهد کرد.

در نظر گرفتن طول مناسب برای تگ متا

یکی دیگر از اصول متا نویسی انتخاب طول مناسب است. به هر حال هدف شما از درج متا تگ در اول محتوا این است که مخاطبان هدف آن را ببیند.معمولا قسمتی که گوگل در بخش جستجوی به‌ عنوان توضیحات متا به مخاطبین نشان می‌دهد حدود کلمه ۱۵۵ است بنابراین اگر شما می‌خواهید کاربران همه توضیحات متا را ببینند نباید آن را بیشتر از تعداد ذکر شده افزایش دهید.

برقراری ارتباط درست با مخاطب

تگ متا اولین ارتباطی است که مخاطبان هدف می‌توانند به‌واسطه آن با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین لازم است که به نحوی بنویسید که قدرت برقراری با کاربر را داشته باشد.

عدم استفاده از دروغ و تزویر در متا تگ

با توجه به افزایش سطح آگاهی و معلومات مخاطبین فضای مجازی فریب کاری و دروغ دیگر جایی برای پیشرفت در این فضا نخواهد داشت. بنابراین آن چیزی که منجر به کشش مخاطب و همچنین افزایش مخاطبان وفادار شما می‌شود، صادق بودن با آنها است.

خلاصه اما کامل و واضح نوشتن آن

همانطور که گفتیم توضیحات متا از نظر تعداد کلمات دارای محدودیت می باشد. بنابراین شما باید از کلمات و جملاتی برای این مطلب استفاده کنید که منجر به غنی و پربار شدن آن شود. در واقع باید مهمترین بخش‌های محتوا که از نظر مخاطب دارای ارزش است در این قسمت درج شود.

در نظر گرفتن تگ های متفاوت برای صفحه اصلی و صفحات داخلی متا

در نظر گرفتن تگهای متفاوت برای صفحه اصلی و صفحات داخلی متا نیز یکی دیگر از اصول متا نویسی است. رعایت اصل نام برده شرایطی را فراهم می‌کند که منجر به ایجاد تجربه کاربری متفاوت برای بازدیدکنندگان سایت شما می شود. به همین دلیل حرفه‌ای‌ها در این عرصه برای هر صفحه توضیحات متای اختصاصی می نویسند و از استفاده کپی بخشی از متن برای  متا تگ خودداری می‌کنند.

برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴

اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی  و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

جدیدترین مطالب

آیا سوالی دارید؟

با ما در ارتباط باشید.کارشناسان ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.

تماس با ما