اولین و آخرین چیزی است که اشخاص پس از بیدار شدن و پیش از خوابیدن بررسی میکنند، موبایل است. افراد برای همه کارهایشان از موبایل استفاده میکنند که بسیار فراگیر شده است. موبایلها زندگی ما و روش استفاده ما از وب را متحول می کنند و درنتیجه سئو نیز متحول خواهد شد. سئوی موبایل به شما کمک میکند به مخاطبان دسترسی پیدا کنند و وقتی مشغول لذت بردن از این تجربه هستند، کارهایشان راهم انجام دهند. این راهنمای سئوی موبایل هر آنچه برای ارائه تجربه فوقالعاده موبایلی به مخاطبان لازم دارید را در اختیارتان قرار میدهد. در ادامه به معرفی سئوی موبایل و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال و متنی میپردازیم. جهت مشاوره سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
تعریف سئوی موبایل
سئوی موبایل ارائه یک تجربه استثنایی به مخاطبین سایت موبایلی است؛ یعنی سایت موبایلی شما به سرعت و بدون مشکل بارگزاری بیاید و محتوایی بسیار خوب ارائه کند که با کلیدواژههای جستجوی مخاطبان مطابق باشد. در دنیای امروز که موبایلها حرف اول را میزنند، داشتن سایت موبایلی بینقص بسیار اهمیت دارد.
دلیل اهمیت سئوی موبایل
سئوی موبایل بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به شما کمک خواهد کرد در زمان و مکان مناسب به مخاطبان دسترسی پیدا کنید و بهترین تجربه را برایشان خلق نمایید. میلیاردها نفر از مزایای فراوان تلفنهای هوشمند آگاه هستند. برای دسترسی به این مخاطب به یک استراتژی قوی برای سئوی موبایل نیاز دارید.
مطالعات نشان می دهد که افراد برای جستجو درباره هر چیزی معمولا نزدیکترین دستگاه را پیدا میکنند که معمولا تلفن همراه است. آنها قبل از تصمیمگیری برای خرید هر چیز و کسب آگاهی درباره محصولات در هر زمان و مکانی از تلفن همراهشان استفاده میکنند. براساس تحقیقات گوگل، مخاطبان گوشیهای هوشمند قصد خرید بیشتری نسبت به مخاطبان دسکتاپ دارند. آنها متمرکز و آماده خرید هستند. این وظیفه شما است که وقتی آنها دنبال محصولات یا خدماتتان هستند، در دسترس باشید.
علاوه بر اینکه سئوی موبایل مشکلات فنی یا مشکلات محتوا را برطرف خواهد کرد، به بهبود تجربه مخاطب و برندسازی هم کمک میکند. ارائه یک تجربه خوب باعث میشود مصرفکنندگان برندتان را به هم معرفی کنند.
سئوی موبایل در مقایسه با سئوی دسکتاپ
تفاوت زیادی بین سئوی دسکتاپ و سئوی موبایل وجود دارد، اما اهدافشان مانند هم است. هدف کلی شما دسترسی به کاربران و تبدیل آنها به مخاطبین واقعی است که از شما خرید کنند. گاهی تکنیک های سئوی دسکتاپ برای سئوی موبایل هم کاربرد دارد، اما کمی متفاوت می باشد. سه اصل اساسی در هر دو مورد عبارتاند از: تمرکز بر عملکرد، تجربه مخاطب و محتوا است. در سئوی دسکتاپ، تمرکز بر تمام مردم است؛ اما در سئوی موبایل تمرکز اختصاصیتر است.
نتایجی که از سئوی دسکتاپ و موبایل بدست می آورید کاملا با هم فرق دارد. نتایج ارائهشده برای جستجوی یک عبارت یکسان در این دو وسیله با هم تفاوت دارد. بهعلاوه، عوامل دیگری مثل مکانی که در آن حضور دارید هم بر نتایج جستجوی موبایلی تاثیر گذار است. پس بدست آوردن رتبه خوب برای محصول یا محتوایتان در جستجوی دسکتاپی، ضمانتی برای کسب رتبه مطلوب در جستجوی موبایلی نخواهد بود. هنگام ارزیابی عملکرد خود در موبایل، همیشه به نتایج جستجوی موبایلی توجه نمایید.
گوگل ارائه نتایج برای جستجوگر موبایلی را در اولویت قرار می دهد
نسخه موبایلی گوگلبات، سایت موبایلی شما را مورد بررسی قرار می دهد تا مطمئن شود که عملکرد، محتوا و تجربه کاربری آن استاندارد و مورد رضایت است. در این صورت، سایتتان رتبه بهتری بدست می آورد. اگر وب سایت شما این ویژگیها را نداشته باشد، سایتهای دیگر ممکن است رتبه بالاتری بگیرند و شما ضرر کنید. حتی اگر تمرکزتان روی موبایل هم نیست، باز هم مردم شما را براساس سایت موبایلی شما قضاوت خواهند کرد، پس باید در این حوزه قوی عمل کنید.
برای مشاوره بهترین سئو و طراحی وب سایت و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره بهترین سئو و تولید محتوای متنی و دیجیتال در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای متنی و دیجیتال مارکتینگ بهترین سئو و طراحی وب سایت در کرج و در تهران