مارکتینگ پلن به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی های متفاوت؛ هدف های بازاریابی و مخاطبان را مشخص نمایید و در نهایت تاثیر کمپینهای مختلف را افزایش دهید. در ادامه به اهمیت و معرفی مارکتینگ پلن و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای دیجیتال میپردازیم. چهت مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج با ما تماس بگیرید.
معرفی مارکتینگ پلن
مارکتینگ پلن در واقع نقشه مسیری می باشد که به کاربران بیزینس های مختلف کمک خواهد کرد تا اهداف کسب و کار خود را تعیین نمایند و مخاطبان هدف را شناسایی کنند و تأثیرات کمپین های بازاریابی را بهینه و تقویت نمایند. به بیان ساده، به شما کمک میکند تا در خصوص چگونگی تمام فعالیتهای بازاریابی خود دید واضحی داشته باشید. همچنین یک برنامه بازاریابی مناسب به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا استراتژی های متفاوت مربوط به آن را به تیم بازاریابی خود انتقال دهند و مهمترین نکته این که امکان ردیابی موفقیت کمپین ها توسط یک برنامه بازاریابی فراهم خواهد کرد. یک برنامه مارکتینگ شامل موارد زیر می باشد:
- اهداف کوتاهمدت و بلندمدت بازاریابی کسبوکار
- توصیف مخاطبان هدف یا پرسونای خریداران
- یک یا چند استراتژی بازاریابی و تکنیک های سطح بالا
- مرور وضعیت فعلی بازار
- شاخص کلیدی عملکرد یا KPI
- ملاحظات بودجهای و مالی
- جدول زمانی و نقشه راه اجرا
مزایای داشتن مارکتینگ پلن
طرح بازاریابی تمام اجزا را به یکدیگر وصل می کند و تضمین میکند که فعالیت شما، در زمان مناسب و از طریق کانالها برای مخاطبان خود انجام خواهد شد. نشانههایی که مشخص میکنند بیزینس شما فاقد یک مارکتینگ پلن است:
- اگر تابهحال موارد مختلف را امتحان کرده اید و نمیدانید چه چیزی بهدرستی کار میکند و چه چیزی مشکل دارد.
- اگر فعالیتهایی که تابهحال انجام دادهاید با یکدیگر و یا سایر زمینههای کسب و کار شما متفاوت هستند.
در نهایت بدانید که اگر یک برنامه مارکتینگ مشخصی داشته باشید، مارکتینگ پلن و استراتژی بازاریابی در هماهنگی با یکدیگر قرار می گیرند و در بیزینس شما تاثیر زیادی دارد.
کاربردهای مارکتینگ پلن
برنامهی کاملی می باشد که باعث رسیدن یک کسب و کار به اهداف بازاریابی خود می شود.در ادامه تعدادی از مهمترین کاربردهای برنامه بازاریابی را شرح می دهیم:
- جذب سرمایه: یکی از مهمترین کاربردهای مارکتینگ پلن، جذب سرمایه می باشد. با برنامه ی بازاریابی شرکت به مخاطب و مؤسسات سرمایه گذاری مانند: کارآفرینان و بانک ها میتوان سرمایه جدیدی جذب نمایند.
- برنامه بازاریابی به شرکت های وابسته: شرکتهایی که قصد گرفتن نمایندگی فروش محصولات و شرکتهای داخلی و خارجی را دارند باید برنامه بازاریابی خود را تهیه نمایند و به شرکتهای مدنظر ارائه بدهند.
- ارائه برنامههای استراتژیک: تهیه و تنظیم مارکتینگ پلن به گروه هیئت مدیره شرکت لازم است.
- بازنگری طرح کسب و کار: از مارکتینگ پلن برای بازنگری طرح کسب و کار استفاده خواهند کرد.
- استفاده بهینه از نیروی انسانی: استفاده بهینه از نیروی انسانی شرکت در راستای اهداف بازاریابی می باشد.
تجزیه و تحلیل در مارکتینگ پلن
شما برنامه ی مارکتینگ پلنی نیاز دارید که بتواند به موقع شما را از مطالب مهم بازاریابی آگاه کند تا به فرصت های جدید فروش و رشد شما دست پیدا کنید. راه دستیابی به این دو مورد، استفاده از یک رویکرد بازاریابی هوشمند می باشد. این رویکرد بازاریابی هوشمند باید یک استراتژی بازاریابی و برنامه اجرایی متناسب با اهداف تجاری شما ایجاد نماید.
برای مشاوره سئو کار و تولید محتوا در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی با کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید.
شماره تماس مشاوره تولید محتوای دیجیتال و سئو در تهران و کرج و دیجیتال مارکتینگ :۰۲۱۹۱۳۰۱۰۷۴
اینستاگرام مشاوره تولید محتوای سایت و دیجیتال مارکتینگ سئو تولید محتوا در کرج و در تهران